Vahvistamme hallitustamme

Paula Laine nimitetty Forus Oy:n hallituksen jäseneksi

Tiedote 9.11.2023

Forus Oy vahvistaa osaamistaan nimittämällä Paula Laineen uudeksi hallituksen jäseneksi 17.12.2023 alkaen. Nimitys vahvistaa edellytyksiämme pysäyttää ilmastonmuutoksen kannattavasti skaalaamalla parempia ratkaisuja.

Skaalaamme parempia ratkaisuja ilmastonmuutoksen pysäyttämiseen!

Laine tuo Forusille osaamista ennen kaikkea yrityksen kasvattamisesta, rahoituksesta, innovaatioiden kaupallistamisesta ja ympäristövaikutusten arvioimisesta.​

Forus on perustettu 2015. Hallituksessamme on alusta lähtien ollut toimitusjohtaja Eero Oksanen,  Sampo Oksanen ja puheenjohtaja Jarmo Honkamaa. Sampo Oksasella on tausta konsultoinnista. Honkamaalla on laaja kokemus teollisuudesta, suurien organisaatioiden johtamisesta, energia-alasta ja uusiutuvista polttoaineista. Honkamaa mm. johti olleessaan Nesteen varatoimitusjohtaja ensimmäisten uusiutuvan dieselin jalostamoiden rakentamista.

Laineella on monipuolista kokemusta johtamisesta ja hallitustyöstä. Laine toimi Ilmastorahastossa vuodesta 2018 alkaen ensin hallituksen jäsenenä ja viimeiset yli neljä vuotta toimitusjohtajana. Ilmastorahastolla oli koko Laineen toimitusjohtajuuden ajan satojen ilmastoa parantavien sijoituskohteiden aktiivinen hankevirta, joista Ilmastorahasto sijoitti 22:teen, yhteensä 165M€. Laine toimi 2009–2019 Sitralla mm. Sitran strategian, johtamisen ja vaikuttavuuden kanssa, sekä samanaikaisesti useissa hallitustehtävissä. Vuosina 2000–2009 Laine nousi Nokialla kansainvälisessä telekommunikaatio -liiketoiminnassa johtotehtäviin.

Palo vauhdittaa ilmastoratkaisujen kasvua markkinoilla ohjaa tekemistäni. Erityisesti haastavissa markkinaolosuhteissa ne ratkaisut ja yhtiöt, jotka onnistuvat yhdistämään kannattavuuden ja kasvun ovat vahvoilla. Forus ja sen avainhenkilöt jakavat saman kunnianhimon ja tilannekuvan ilmastoratkaisujen tarpeesta ja mahdollisuuksista. Olen iloinen, että voin täydentää omalla osaamisellani tämän yhtiön menestystä. ” – Paula Laine

”Forus on nyt voimakkaassa kasvun vaiheessa, jolloin halusimme tuoda uuden ammattilaisen hallitukseemme. Paulan osaaminen ja verkostot täydentävät erinomaisesti tiimiämme. Kiitos, että liityit matkaamme.” -Eero Oksanen

Lisätietoja & ota yhteyttä

Eero Oksanen